اسلام تسکت

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

بر اساس دلایل و براهین عقلی، رابطه‌ی خدا و جهان را می‌توان این‌گونه بیان کرد: خداوند مدیر و اداره کننده‌ی جهان هستی بوده؛ و تمام موجودات از جمله انسان در تحت مدیریت و تدبیر الهی هستند.[1] و بر اساس قواعد عقلائی و مباحث روانی هر چه زیردستان به توانایی، قداست، مهربانی، جامعیت و کمالات وجودی مدیر اطمین اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

حکیمان بر این باورند که هر چیزی برای بوجود آمدن نیاز به چهار علت دارد. علت‌های چهارگانه در این تقسیم‌بندی عبارت‌اند از: 1. علت فاعلی، 2. علت مادی، 3. علت صوری، 4. علت غایی. [1]به عنوان نمونه،‌ در فرایند ساخت یک صندلی، «نجّار» علت فاعلی بوده، «چوب» علت مادی، «شکل صندلی» علت صوری و «نشستن بر آن» علت غ اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

انسان داراى دو ضمیر است: ضمیر ظاهر و ضمیر باطن، یا ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه.[1]ضمیر ناخودآگاه قسمتى از شخصیت و باطن انسان است که او به دلایل مختلفى آن‌را پنهان می‌سازد؛ مثل خاطرات ناخوشایند، حوادث سخت زندگى و... . مجموعه این موارد پنهان، موجب رفتارهایى می‌گردد که محرّک آن «ضمیر ناخودآگاه» است.و اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

اسحاق به نقل از حسن بن ظریف می‌گوید: دو مسئله در ذهنم بود که می‌خواستم با ارسال نامه‌ای به امام حسن عسکری(ع) در مورد آنها بپرسم. سپس نامه نوشتم و پرسیدم که مهدی(عج) چون قیام کند، چگونه داورى کند و دادگسترى او در کجاست؟ و می‌خواستم راجع به معالجه نوعی تب سؤال کنم که یادم رفت! جواب آمد که درباره قائم( اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

 1. آزار حیوانات، حرام و گناه بوده و از جمله حقوق الهی است و اگر حیوان، مالکی داشته و آسیب ببیند، غیر از حق الله، موجب حق الناس نیز می‌شود. پس لازم است خسارت وارده جبران و رضایت صاحب حیوان فراهم گردد.2. به لحاظ شرعی، هر چند اگر حیوان آسیب‌ دیده مالکی نداشته باشد، فرد آسیب رسان، غیر از توبه وظیفه‌ای اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

1. مسکین: کسی است که هیچ چیز نداشته باشد و وضعیت مالی و زندگی‌اش از فقیر بدتر است.[1]البته برخی معتقدند این تعریف از مسکین با آیه‌ای قرآن که از مالکان کشتی به مساکین تعبیر می‌کند، همخوان نیست: «أَمَّا السَّفِینَةُ فَکانَتْ لِمَساکِینَ یَعْمَلُونَ فِی الْبَحْرِ ...».[2] در این آیه به افرادی که صاحب ک اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

آنچه در پرسش و در ارتباط با فواید خربزه بدان اشاره شده، برگرفته از روایتی مرسل است که در منابع شیعه، اولین بار در کتاب طب النبی مستغفرى‏ (م 432ق) آمده است: «تَفَکَّهُوا بِالْبِطِّیخِ وَ عَضُّوهُ فَإِنَّ مَاءَهُ رَحْمَةٌ وَ حَلَاوَتَهُ مِنْ حَلَاوَةِ الْإِیمَانِ وَ الْإِیمَانُ فِی الْجَنَّةِ فَمَنْ ل اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

در اصطلاح فقهی، جلوگیری از ریختن منی در رحم زن، به هنگام آمیزش را «عزل» منی می‌گویند.[1] گرچه طبق روایتی از پیامبر اسلام(ص) از این عمل نهی شده است،[2] اما از سایر روایات،[3] در این زمینه استفاده می‌شود که این نهی، دلالت بر حرمت ندارد. بر این اساس حکم شرعی عزل منی به شرح ذیل است:1. اگر مرد و زن هر دو اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

اگر آنچه که بر سر آن شرط‌بندی می‌شود در بین عرف دارای ارزش مالی نباشد، این بازی اشکالی ندارد.ضمائم:پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی):اگر اعتباری که برنده به دست می‌آورد قابل خرید و فروش باشد (و لو برنده نخواهد آن را بفروشد) بازی مذک اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 22:48

خدای متعال در آیه 4و 5 سوره علق، و در نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام(ص) نازل فرمود، مسئله تعلیم از طریق قلم را مطرح نمود: «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ»؛ همان کسى که به وسیله قلم تعلیم نمود، و به انسان آنچه را که نمی‌‏دانست آموزش داد.در حقیقت این آیات، پاسخى است اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 25 خرداد 1396 ساعت: 18:26

اگرچه روایت اول در ظاهر با بخش پایانی روایت دوم ناهمخوان به نظر می‌رسد، اما در واقع این‌گونه نیست.توضیح مطلب آن‌که روایتی که می‌گوید «لیس العلم بالتّعلم»،[1] و یا «دانش به آموختن نیست» به حقیقت علم و دانش اشاره دارد، و آن نوری است که خداوند در دل انسان‌های خاصی قرار می‌دهد: «الْعِلْمُ‏ نُورٌ یَقْذِف اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 25 خرداد 1396 ساعت: 18:26

به لحاظ شرعی، چنین حدی برای رابطه زن و مرد نامحرم، وضع نشده است، بلکه گفت‌وگوی زن، با مرد نامحرم با حفظ حجاب اسلامی تا زمانی که این رابطه، موجب تحریک و لذت جنسی نباشد، مانعی ندارد.[1]
البته اقتضای حیا و اخلاق اسلامی آن است که روابط زن و مرد نامحرم تا حد ممکن کاهش یافته و تا ضرورتی ایجاب نکند، به آن اقدام نشود و روشن است که ملاک در تشخیص ضرورت در چنین مواردی، عرف جامعه است.[2] اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت: 16:36

بر اساس روایات وارده از شیعه و اهل سنت، صلوات بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت آن‌حضرت آثار و برکات فراوان دارد؛ مانند آنچه در حدیث زیر آمده است:«عَنْ أَنَسٍ قَالَ النَّبِیُّ (ص) مَنْ‏ صَلَّى‏ عَلَیَّ یَوْمَ الْجُمُعَةِ أَلْفَ‏ مَرَّةٍ لَمْ یَمُتْ حَتَّى یَرَى مَقْعَدَهُ مِنَ الْجَنَّةِ»؛[1] انس بن مالک از پی اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت: 16:36

این واقعیت وجود دارد که برخی افراد که فطرت پاکشان را غبار نیالوده، حتی با دیدن یک نشان کوچک، ایمانی مستحکم در درونشان پدیدار می‌شود، اما در مورد تمام افراد بشریت، این‌گونه نیست؛ چنان‌که خدای تعالی در قرآن کریم می‌فرماید:«سوگند که اگر براى [این گروه از] اهل کتاب، هر گونه آیه [و نشانه و دلیلى] بیاورى، اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 23 خرداد 1396 ساعت: 16:39

1. واژه «عام» در اصطلاح علم اصول، عبارت است از: هر لفظ یا کلامی که همه آنچه را که صلاحیت دارد، در بر گیرد.[1] در مقابل خاص، که عبارت است از: هر لفظی که از آن، یک معنا اراده شود، چه آن یک معنا، معین باشد؛ مانند نام فردی شناخته شده، یا معین نباشد؛ مانند نام اشیاء.[2]حال، در علم اصول گفته می‌شود، هر گا اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 444 تاريخ : سه شنبه 23 خرداد 1396 ساعت: 16:39

در برخی روایات، نگاه به بازی شطرنج که از آلات قمار بوده، شدیداً مورد نکوهش قرار گرفته است،[1] به همین دلیل، موضوع نگاه کردن به آلات قمار و حکم آن، بین فقها مورد گفتگو قرار گرفته است.در همین راستا برخی از فقها احتیاط را در آن می‌دانند که به آلات قمار (هنگام استفاده و بازی با آنها) نگاه نشود، ولی برخی اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 23 خرداد 1396 ساعت: 5:12

پس از آن‌که خداوند در آیه «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیام»،[1] حکم و فلسفه روزه را بیان کرد، در این آیه فرمود: «أَیَّاماً مَعْدُوداتٍ»؛[2] چند روز معدودى را (باید روزه بگیرید). در این‌که منظور از «ایّام معدود» چیست، چند نظر مطرح شده است.1. افرادی چون معاذ، عطا و ابن عباس معتقدند که منظور از ایام معدود، اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 15:13

امام علی(ع) در پاسخ به سه پرسش پیاپی در مسئله قَدَر الهی فرمود: «طَرِیقٌ مُظْلِمٌ فَلَا تَسْلُکُوهُ- [ثُمَّ سُئِلَ ثَانِیاً فَقَالَ‏] وَ بَحْرٌ عَمِیقٌ فَلَا تَلِجُوهُ- [ثُمَّ سُئِلَ ثَالِثاً فَقَالَ‏] وَ سِرُّ اللَّهِ فَلَا تَتَکَلَّفُوه»؛[1]‏1. راهی است تاریک، آن‌را نپیمایید، 2. دریایی است عمیق، د اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 15:13

به لحاظ شرعی اطاعت از دستورات پدر و مادر واجب نیست، مگر به گونه‌ای باشد که اطاعت نکردن، موجب آزارشان شود، و بر فرض آزار نیز اگر دستورشان به چیزی باشد که فرزند با اطاعت از آنها به دچار سختی و مشقت ‌شود، می‌تواند اطاعت نکند.بر این اساس آنچه گفته شد، اگر پدری فرزندش را به نماز شب خواندن امر کند، بیشتر اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 4:03

در فرض سؤال و با فرض اطمینان از آنکه طرف مقابل، روزه‌اش را فراموش کرده، یادآوری روزه لازم نیست و می‌تواند به او آب دهد.ضمائم:پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):یادآوری لازم نیست.حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):می‌تواند آب بد اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 4:03